(malutkie) Jezioro Endine: raj dla kajakarzy i miłośników grillowania

by - wtorek, 17 lipca 2018 08:11

Jezioro Endine jest wciśnięte na trasie pomiędzy Bergamo a Lovere. Bardziej precyzyjnie między lotniskiem Orio al Serio a moim domem. Drogę tę pokonywałam już tyle razy, że Endine widziałam już w każdej odsłonie: zimowej, letniej, deszczowej.... Za każdym razem podziwiałam je jedynie z okna samochodu i od dawien dawna miałam plan, żeby jezioro obejść na własnych nogach. Po 10 latach udało mi się tego dokonać. Poniżej krótka relacja z niedzielnego spaceru :)

Jezioro Endine to zaledwie niepozorny przecinek przy jeziorze Garda czy Iseo. Powierzchnia jeziora to jedyne 2,3 km2 a średnia głębokość to 4 metry. Mimo że małe, ma swój specyficzny urok. Po obejściu jeziora (16 km, bardzo łatwa trasa) mogę śmiało stwierdzić, że jest ono mega spokojne i ciche, nie spotkamy tu praktycznie żadnych turystów a jedynie grillujących Włochów, którzy stadnie wylegują się tutaj na kocach. Taki totalny włoski chill. Jeśli nie jesteście wyposażeni w przenośnego grilla to śmiało możecie udać się do jednej z okolicznych restauracji i spróbować przysmaków z wody. A dla miłośników aktywnego wypoczynku czekają rowery wodne i kajaki, które są dostępne praktycznie wszędzie. 

Z ciekawostek Endine w zimę zamienia się w ogromne lodowisko. Wszyscy okoliczni mieszkańcy przychodzą się tutaj poślizgać. Jak tylko nadejdzie zima dorzucę kilka fotek :) 






 















Spojrzałam na Wikipedię i nie widzę informacji o Endine w wersji polskiej. Bo prawda kto by pisał o tak malutkim jeziorze?

mg

You May Also Like

0 komentarze