Sylwester w gronie włoskich znajomych

by - czwartek, 4 stycznia 2018 10:14



Początek nowego roku to idealny moment na róznego rodzju przemyślenia i refleksje... Podusmowując 2017 rok zdałam sobie sprawę, że 31 grudnia spędziłam swój szósty Sylwester na włoskiej ziemi w  gronie włoskich znajomych. Przyznam się Wam szczerze, że nigdy nie przepadałam za Sylwestrem. Ot taka wymuszona impreza i trzeba się bawić. Myślałam, że Włosi mnie czymś zaskoczą. Ale ani domówki, ani wyjścia do knajp nie skradły mojego serca :)
Fantozzi

Oprócz domówek, które były zawsze organizowane u nas, udało nam się trzy razy gdzieś wyjść i uciec przed cała organizacją i noworocznym sprzątaniem. Zeszłoroczny Sylwester był dla mnie prawdziwym koszmarem, bo nie dość że przepłaciliśmy to jedzenie było naprawdę paskudne. TAK. We Włoszech. Ryba podana w górskiej knajpie już na samym wstępie nie jest dobrym pomysłem. Pozostałe wyjścia nie były niczym nadzwyczajnym i dlatego w tym roku planowałam po prosu zakopać się pod kocem z kieliszkiem wina i odpalić trylogię Władcy Pierścieni.

Los chciał inaczej i Sylwester był u nas. 11 osób to i tak jak na nasz standard dość mała grupa. Było miło i sympatycznie. Najedliśmy sie po kokardkę i myślałam, że nie dożyję północy, bo soczewica wychodziła mi uszami. W kwestii menu oprócz standardowych przystawek w tym roku jedliśmy dzika. Panowie mają czasami swoje dziwne i nietypowe zachcianki. Przyznam się, że danie wyszło im mistrzowsko i już umawiają się na kolejne gotowanie. Do tego nie mogło zabraknąć słynnego COTECHINO, które jest niczym innym jak rodzajem kiełbasy sporządzonej z mięsa wieprzowego „zapakowanej” we flak wieprzowy.  Obok mięsiwa nie mogło zabraknąć polenty, pieczonych ziemniaków i soczewicy, która jak głosi tradycja przynosi szczęście i bogactwo. 

Królowa polenta

Must-eat cotechino
 
Po szampanie ktoś ot niechcący odpalił słynny włoski film Fantozzi, którego nie może zabraknąć w sylwestrową noc. Połączenie Dyzmy i Samych swoich.  Kupa śmiechu dla wtajemniczonych. 

A Wy spędzaliście kiedyś Sylwestra w gronie włoskich znajomych?

mg

You May Also Like

0 komentarze