Najpiękniejszy punkt widokowy nad jeziorem Iseo - San Defendente w Solto Collina

by - poniedziałek, 2 grudnia 2019 09:08

Uwielbiam patrzeć na nasze jezioro Iseo z góry. Przyglądam się czasami okolicznym szczytom i mówię sobie "OK to będzie mój plan na kolejny weekend". W poszukiwaniu pocztówkowych widoków pomógł mi kolega z pracy, który stwierdził, że San Defendente w Solto Collina to najpiękniejszy punkt widokowy wokół całego jeziora Iseo. Długo nie czekałam z realizacją planu i praktycznie w weekend po naszej rozmowie wybrałam się do Solto Collina, żeby sprawdzić czy naprawdę to takie TOP miejsce. Przekonajcie się sami czy warto :)

Jak najłatwiej dostać się do kościółka San Defendente?

Polecam z całego serca auto. Droga która prowadzi do Esmate (malutkiej dzielnicy Solto Collina) jest dość długa i kręta. Spacer po asfalcie szczególnie w lato, odpada na samym starcie. Istnieje też jakaś magiczna trasa która prowadzi z Lovere przez las, ale nie byłam na tyle dzielna, żeby ją odkryć.

Autem dojeżdżamy do Esmate i parkujemy przy kościółku (na zdjęciu poniżej) lub przy cmentarzu. Miejsc nie ma za dużo, ale nie jest to jakieś hiper turystyczne miejsce, więc parking raczej zawsze się znajdzie.
Podążając za znakami, po 30 min spaceru, docieramy do kościółka. Trasa jest miła i przyjemna,  prowadzi przez las i naprawdę poradzi sobie z nią każdy. Polecam dobre obuwie, wszelkie japonki i trampki odpadają.

Na koniec czeka na nas TEN WIDOK. Musiałam usiąść i nacieszyć oczy prześliczną panoramą, która ciągnie się od Alp przez całą dolinę Vallecamonica, jezioro Iseo i kończy na Monte Isoli. Niezapomniany widok!

Pod kościołkiem znajdziecie też idealne miejsce na piknik czy grilla. Wystarczy dobrze się zaopatrzyć w prowiant i macie obiad z najpiękniejszym widokiem na Iseo.

My wpadliśmy tylko na chwilę, ale żeby nie było nudno wracając zrobiliśmy dłuższą rundkę, zdając się na instynkt i niemrawe zdjęcie mapy na komórce. Ale skoro my się nie zgubiliśmy, to nie zgubi się nikt. Trasa była dzięki temu ciut ciekawsza i bardziej wymagająca. Powrót zajął nam około godziny. Idealna trasa na 3-4 h licząc dojazd i chwilę relaksu.